Етапи створення портфоліо

Мета учнівського проекту портфоліо:

  • залучення учнів школи до проведення навчального та виховного процесу; 
  • виховання національної свідомості, соціальноактивної особистості, гідного громадянина України. 

Завдання учнівського портфліо:

  • участь у розробці річного підсумкового звіту роботи школи у частині «Виконання програми»; 
  • формування свідомого бажання набуття знань, їх поглиблення, вмінь проведення само- та взаємооцінювання контролюючих робіт; 
  • забезпечення порядку на уроках, з метою організації навчального процеса згідно класно-урочної системи. 

Етапи формування учнівського портфоліо

№ з/п
Назва етапів
Короткий зміст
1.
Створення команди
Збір навколо себе зацікавлених людей, щоб навчити їх працювати разом. Команда створюється у практичних справах. Учні працюють разом з педагогами. Команда має бути згуртована, оскільки без цього неможливе дійове самоврядування.
2.
Розробка проекту портфоліо
Визначення моделі порт фоліо та шляхів її запровадження. Підготовка плану дій, де мають бути відповіді на важливі питання: чим буде наповнено портфоліо і який контент йому потрібно. Розробка плану впровадження портфоліо як результат виконання програми, де кожний етап визначено в часі, формі та складу.
3.
Підтримка адміністрацією, вчителями, учнями і батьками
Вона є необхідною, залежить від того, яку позицію мають найактивніші учні. Створення групи підтримки серед учнів.
4.
Нормативне закріплення
Затвердження шкільних документів, які визначають структуру портфоліо та критерії його оцінювання; визначають місце у плані предмету та роль в формуванні оцінки за рік.
5.
Формування завдань на проект портфоліо
Розробка технічного завдання на проект порт фоліо в залежності від його типу

Етапи проектування портфоліо:

  1. Початковий. Розробка основних ідей поняття портфоліо, збирання і аналіз даних. обґрунтування актуалізації, формулювання гіпотези. Визначення проблеми.
  2. Організація діяльності. Формування груп за видами портфоліо, розподіл обов'язків, планування роботи, розробка змісту етапів, визначення форм і методів управління і контролю, корекція з боку педагога.
  3. Обґрунтування. Починаючи працювати, найперше, що треба зробити – визначити й обґрунтувати тему і завдання портфоліо.
  4. Пошук реалізації проекту портфоліо. На цьому етапі виконання проекту надзвичайно важливими є самостійність наукового пошуку і критичність сприйняття інформації, які мають продемонструвати діти.
  5. Етап розробки. Вибір виконавця (одного чи декількох) та відбір матеріалів для конкретного портфоліо, формування команди за темою портфоліо, розподіл обов'язків, планування роботи, розробка змісту етапів, корекція з боку вчителя.
  6. Етап реалізації портфоліо. Накопичення всієї інформації з урахуванням теми, мети. Підготовка наочного – графічного матеріалу. Контроль і корегування проміжних результатів, співвідношення їх з метою, керування координація учнів.
  7. Здійснення діяльності. Збір та обробка інформації з урахуванням теми, мети портфоліо. Підготовка наочно-графічного матеріалу, розробка аудіо-відеоряду проекту. Контроль і корекція проміжних результатів, співвіднесення їх з метою, керівництво, координація роботи учнів. Розробка проектного продукту портфоліо.
  8. Завершення проекту портфоліо. Представлення і захист проекту в класі. На конференції. Оцінювання і підбиття підсумків. Написання анотацій та рецензій на портфоліо.
  9. Презентація проектного продукту портфоліо. Представлення і публікація проекту. Зіставлення первісних цілей і результатів дослідження.
На етапі презентації результатів дослідження дуже важливо допомогти дітям правильно це зробити. Усім відома приказка «Вміла готувати та не вміла подавати». Щоб такого не відбулося з нашими проектами, щоб не сталося так, що якісно зроблена робота не мала гідного представлення, треба ретельно і вдумливо попрацювати. Доречно буде запропонувати учням створити портфоліо проекту – комплект інформаційних матеріалів, що безпосередньо стосується тематики пошуку. Таким чином, показати ще один тип портфоліо.
     10. Обговорення результатів проекту, яких пізнавальних і моральних якостей набули цього учасники. Так як під час роботи над проектом дуже важливо дотримуватись поетапності:·
  •  Задум, визначання мети, формування робочих груп.
  • Планування розподіл ролей.
  • Прийняття рішень.
  • Виконання проекту.
  • Опис, оформлення проекту.
  • Захист проекту.
  •  Оцінка результатів.
То це теж підлягає обговоренню та оцінюванню.
    11. Представлення результатів. Результати виконаних проектів мають бути матеріальними, тобто певним чином оформлені у вигляді відеофільмів, альбомів, буклетів, комп’ютерних презентацій, бортжурналів віртуальних подорожей, комп’ютерних газет, альманахів, веб-сторінок тощо. Це є реклама або візитна картка портфоліо. Й, безпосередньо, підсумковий медіапродукт проекту.
     12. Оцінювання. Рефлексія. В основу методу покладено ідею про спрямованість навчально-пізнавальної діяльності школярів на результат, який отримується при вирішенні тієї чи іншої практично чи теоретично значущої проблеми. Учень повинен знайти місце його роботи у виконанні програми та прогнозувати її подальший розвиток або починати нове порт фоліо, вказавши причини цього вибору.
Пям'ятка до роботи над проєктом для учня

Оформлення документації до портфоліо. 

Робота має бути побудована за певною структурою. Основними складовими структури роботи є такі:
  • титульний аркуш;
  • тези;
  • зміст;
  • перелік умовних позначень, символів, скорочень, термінів (за необхідності);
  • вступ;
  • основна частина;
  • висновки;
  • список використаних джерел;
  • додатки (портфоліо, його презентація тощо).

Опис складових проекту:

1) Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком, що розроблено учнівською командою на початку проекту. 
2) У тезах подається стисла характеристика змісту роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань проектної діяльності. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи. 
3) Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо. 
4) Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік подається у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом. 
Перелік має розташовуватись двома стовпчиками: у лівому в абетковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни; у правому – їх детальне розшифрування. 
Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення тощо повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування наводиться в тексті при першому згадуванні. 
5) У вступі коротко обґрунтовуються актуальність і доцільність обраної теми, підкреслюється сутність досліджуваної проблеми; формулюються мета роботи та зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження; подаються перелік використаних методів дослідження, характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником особисто, відмінність отриманих результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше отримано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або даються рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт повідомляється про прикладну цінність отриманих результатів. 
6) Основна частина роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів. 
Кожний розділ розпочинається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом обраного напряму дослідження та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць. 
В основній частині роботи наводяться характеристика джерел, використаних для написання роботи, та короткий огляд літератури з даної тематики, окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводяться методика та техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, подається їх оцінка. 
7) Висновки мають містити стислий виклад результатів вирішення наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу, оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх самостійність, новизну, теоретичне та (або) прикладне значення, акцентувавши увагу на кількісних і якісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів та надати рекомендації щодо їх використання. 
8) Список використаних джерел – елемент бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних джерел. 

Оцінювання враховує такі аспекти учнівського проекту:

  • зміст;
  • грамотність викладу та достовірність інформації;
  • оформлення;
  • взаємодія учнів у процесі роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий