Мовне портфоліо

Широке поширення в Європі отримало так зване - мовне портфоліо - проект, що розробляється під егідою Ради Європи.
Саме воно є найвідомішою і найпоширенішою в даний час в Європі формою предметного портфоліо, метою якого є зусилля процесів інтеграції в європейських країнах. В рамках проекту мовного портфоліо докладно розробляються всі етапи роботи і форми оцінки мовної компетентності, дані таблиці оцінки та самооцінки. Загальна мовна компетентність поділяється на усну і письмову комунікацію, нерозуміння і активне застосування іноземних слів. Виділяються рівні мовної компетентності і розробляються таблиці оцінювання. При цьому важливо, що сама таблиця мовних умінь, на основі якої потім розробляється індивідуальні анкети для кожного рівня, є продуктом взаємної домовленості всіх шкіл, які беруть участь в даній програмі. Це робиться для того, щоб сертифікат рівня досягнень, що видається згодом учневі в різних школах, був порівнянний і представлений для всієї мережі шкіл, що беруть участь в даній роботі. Дана таблиця є, таким чином, ні чим іншим, як стандартом якості, що приймається всіма учасниками.
Потім на основі цієї таблиці - стандарту, для кожного ступеня і кожної складової мовної компетентності формулюється чіткий опис вміння від першої особи, ніж підкреслюється момент самооцінки учням своїх досягнень. Наприклад, можна навести приклади з першого ступеня мовної компетентності, по одному реченню для кожної складової: слухання - я можу розуміти, коли хто - то говорить зі мною повільно і чітко; читання - я можу розуміти в тексти, дані про осіб, вік, професію, місце проживання; участь в спілкуванні - я можу уявити кого - або і вживати прості форми вітання; пов'язана мова - я можу розповісти про себе, наприклад, де я живу, вчуся і так далі, мовні стратегії - я можу сказати, що я не розумію; лист - я можу заповнити анкету з даними про свою особистість. Крім цього в анкеті передбачається графа для того, щоб учень позначив наступний крок свого навчання, то, ніж він припускає опанувати на наступному етапі.
Таким чином, з цього короткого опису мовного портфоліо чітко видно, що робота над портфоліо дозволяє учневі все більше і більше ставати, висловлюючись звичним нам мовою, суб'єктом процесу навчання, в який входять, поряд з результатом, і процеси оцінювання, планування та рефлексії свого образу життя.

Комментариев нет:

Отправить комментарий